
Juhid väljendavad tihti soovi saada ausat tagasisidet selle kohta, kuidas nad oma ülesannetega hakkama saavad ning mida nad võiksid paremini teha. Sedalaadi info kogumiseks kasutatakse tihti 360-kraadi uuringu formaati.
Uuringu eesmärk on koguda juhtidele erinevatelt vastajatelt võimalikult mitmekülgset tagasisidet. Erinevate osaliste kaasamine on hädavajalik, et saada juhi tugevustest ja arenguvajadustest terviklik ülevaade. Samas ei piirdu 360-kraadi tagasiside uuringu mõju ainult juhi isikliku arenguga, vaid toetab ka organisatsiooni üldise juhtimiskultuuri arengut.
Suhtle oma inimestega. 360-kraadi tagasiside formaat on personaalsem ning oluliselt vähem anonüümne kui näiteks rahulolu või heaolu uuring. Hirmude või kahtluste tekkimine on loomulik reaktsioon, sest küsitlus võib tuua ka ootamatut või ebameeldivat tagasisidet.
Uuringu edukaks läbiviimiseks on äärmiselt tähtis rõhutada ettevõtmise peamist eesmärki, mis on juhtide areng, mitte kellegi isiku ründamine. Oma parimast praktikast teame, et uuringu tausta ja korraldust sobib neutraalse poolena hästi tutvustama organisatsiooniväline partner, kelle huvi seisneb eelkõige uuringu edukuses.
Vali sobiv metoodika. Iga organisatsioon on natuke omamoodi ning ka selle ootused oma juhtidele võivad olla erinevad. 360-kraadi tagasiside uuringu puhul on metoodika oma olemuselt juhtide kompetentsimudel, mis sisaldab kõiki organisatsiooni jaoks olulisi kompetentse, mis teevad juhist hea juhi.
Paljudel organisatsioonidel on juba olemas hästi toimiv kompetentsimudel, mida küsimustiku koostamisel aluseks võtta. Samas on ka palju organisatsioone, kus kompetentsimudel on veel lõplikult välja töötamata või vajab värskendamist. Uuringu ettevalmistamisel tuleks metoodika arendamiseks kaasata lai ring juhte, kelle sisendi alusel jõutaksegi lõppversioonini. Loomulikult ei saa välja jätta ka olemasolevaid juhtimispõhimõtteid, väärtuseid ja muid dokumente. Ka selle protsessi teeb sujuvaks ja struktureerituks organisatsiooniväline konsultant, kes vahendab arutelu ja aitab koondada peamised mõtted konkreetseteks kompetentsideks.
Metoodika arendamise tulemusena valmib sobiv küsimustik, mille sisu peegeldab juhtimiskompetentse, millega kõik juhid suhestuvad ning nõustuvad. Sõnastatud ja üles tähendatud kompetentsid saab sisse kirjutada organisatsiooni strateegilistesse dokumentidesse, mille alusel hinnata juhtimiskvaliteeti ka edaspidi.
Anna oma inimestele tagasisidet. Uuringu käigus kogutud tagasisidest on vähe kasu, kui selle saaja kogutud infot enda jaoks lahti ei mõtesta. Aastatepikkune kogemus näitab, et kõige paremini liiguvad juhid saadud tagasisidega edasi siis, kui pakkuda neile selleks professionaalset tuge. Kui juht ei ole varem sarnases olukorras olnud, võib tal olla keeruline raportitest saadud numbriliste tulemuste ja kommentaaridega omal käel efektiivselt edasi liikuda.
Parim viis neid riske maandada on individuaalsed tagasisidevestlused kogenud coach’iga. Tema aitab juhil tagasisidevestluse käigus seada endale konkreetsed arengueesmärgid koos esialgse tegevusplaaniga. Juhul kui juht on saanud kriitilist tagasisidet, toetab coach selle konstruktiivsel läbitöötamisel ning suunab leidma motivatsiooni kompetentsust edasi arendada.
Aita oma juhtidel saada veelgi paremaks ning võta meiega ühendust, et saaksime Sinu organisatsiooni 360-kraadi tagasiside uuringu läbiviimisel aidata!