08.22.2024

Pärast organisatsiooniuuringu läbiviimist on paljudel organisatsioonidel kombeks ettevõtte arendustegevused, mille abil tulemustega edasi liikuda. Selliste arendustegevuste alla võivad kuuluda erinevad koolitused, töötoad ja coachinguprogrammid. Nende kõigi kaudu on võimalik  olulist mõju avaldada tagasisidestamise oskusele, mis on viimasel ajal kerkinud paljudes organisatsioonides esile kui arengukoht. Efektiivne tagasiside andmine ja vastuvõtmine on organisatsioonides eduka suhtluse ja meeskonnatöö alustala. Kuid kuidas täpsemalt aitavad arendustegevused tagasisidestamise oskusi arendada? 

Tagasisidestamise olulisus 

Tagasiside on eelkõige vahend, et tõsta töötajate motiveeritust, aga ka vajadusel neil aidata parandada kitsaskohti  ja end tööalaselt arendada. Regulaarne ja konstruktiivne tagasiside aitab töötajatel paremini mõista oma tugevusi ja arenguvajadusi, mis omakorda võimaldab neil töös tõhusamalt toime tulla. Juhtide jaoks on tagasiside samuti ülimalt oluline, et paremini suunata oma meeskonda seatud eesmärkide poole ning ennetada suuremate probleemide tekkimist. 

Arendustegevuste roll tagasisideoskuste arendamisel 

Arendustegevused võimaldavad osalejatel omandada teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi, mis on vajalikud tõhusaks tagasiside andmiseks ja vastuvõtmiseks. Arendustegevused mõjutavad tagasisideoskuste arengut mitmel viisil: 

  1. Teadlikkuse tõstmine: Koolitused ja töötoad aitavad osalejatel mõista, miks tagasiside on oluline ja millised on selle andmise parimad praktikad. Näiteks aidatakse juhtidel paremini mõista, kuidas anda tagasisidet selliselt, et see oleks konkreetne, konstruktiivne ning samal ajal ka lahendustele orienteeritud. Rõhutakse ka suhtlusviisi olulisust, mis omakorda aitab vältida vigu, nagu liigne kriitilisus, ebamäärasus või isiklike kommentaaride tegemine. 
  1. Praktiliste oskuste arendamine: Koolitused annavad osalejatele võimaluse harjutada tagasiside andmist mängides läbi olukordi, mis peegeldavad reaalseid tööjuhtumeid. Sellised harjutused võimaldavad õppida tagasiside andmise tehnikaid, näiteks “mina- sõnumite” kasutamist, aktiivset kuulamist, ja peegeldamist. 
  1. Enesekindluse suurendamine: Osalemine arendustegevustes, mis keskenduvad tagasiside andmisele, suurendab nii juhtide kui ka töötajate enesekindlust tagasiside andmisel ja vastuvõtmisel. Kindel teadmiste baas ja praktika vähendavad hirmu ebamugavate vestluste ees, mis omakorda soodustab avatud ja ausat suhtluskultuuri organisatsioonis. 
  1. Kultuurilise teadlikkuse tõstmine: Rahvusvahelistes või kultuuriliselt mitmekesistes töökeskkondades on oluline mõista, kuidas erinevad kultuurid tagasisidet annavad ja vastu võtavad. Arendustegevused võivad aidata töötajatel ja juhtidel arvestada kultuuridevaheliste erinevustega ja kohandada oma lähenemist vastavalt, et tagasiside oleks tõhus ja mõistetav. 

Arendustegevuste rakendamine igapäevatöös 

Efektiivne arendustegevus kajastub oma kohandatuses konkreetse organisatsiooni vajadustele, mis võimaldab selle sisu lihtsamini rakendada igapäevatöös. See tähendab, et töötuba või koolitus peaks sisaldama erinevaid osasid, nagu teoreetiline alus, grupiarutelud ja reaalsete juhtumite analüüs. 

Samuti on oluline, et tagasiside oskuste arendamine ei piirduks ainult töötubade või koolitustega. Kõige olulisem ja kriitilisem samm on viia sisse reaalsed praktilised muutused oma organisatsiooni tagasisidesüsteemi. Selleks võib olla uute kanalite loomine tagasiside andmiseks, tagasiside andmise juurutamine kohtades, kus seda varem ei tehtud, või lihtsalt õpitud oskuste aktiivne rakendamine enda ning oma meeskonna töös. Tagasisideoskuste arendamine on pidev protsess, mis vajab korduvat praktikat. Seetõttu peaksid organisatsioonid võtma tagasisidestamise oskuste arendamist ette süstemaatiliselt ning vajadusel toetama oma töötajaid selles valdkonnas.

 

Järeldus

Arendustegevustel on oluline roll tagasisidestamise oskuste arendamisel. Need tegevused mitte ainult ei suurenda töötajate ja juhtide teadlikkust ja oskusi, vaid loovad ka soodsa keskkonna avatud ja konstruktiivse suhtluse õitsemiseks organisatsioonis. Lõppkokkuvõttes aitab see kaasa positiivse ja toetava töökultuuri loomisele, kus ükski töötaja ei karda saada, küsida ega anda tagasisidet. See omakorda teeb lihtsamaks ka organisatsiooni laiemate eesmärkide saavutamist. 

Sarnased uudised

Mis kujundas töötajate heaolu organisatsioonides 2024. aastal kõige enam? 
21 jaa 2025

Mis kujundas töötajate heaolu organisatsioonides 2024. aastal kõige enam? 

Möödunud aasta oli Tripodi organisatsioonide arenduse meeskonnale siiani kõige tegusam. Küsitlesime 51 projekti raames üle 21 500 töötaja Eesti ja rahvusvahelistes organisatsioonides, et saada teada, mis päriselt nende tööheaolu mõjutab.  Tuttavad teemad on endiselt aktuaalsed  Juba aastaid oleme täheldanud, et üks olulisemaid töötajate heaolu mõjutajaid on vahetu juhtimine. Pea 95%-s meie küsitletud organisatsioonidest on töötajate […]

Blogi Uuringud
Uus tööalase heaolu metoodika on kasutusel olnud pea üheksa kuud: millised on senised kogemused ja klientide tagasiside?
23 det 2024

Uus tööalase heaolu metoodika on kasutusel olnud pea üheksa kuud: millised on senised kogemused ja klientide tagasiside?

Selle aasta kevadel tutvustasime uuendatud organisatsiooniuuringu metoodikat, mille eesmärk oli pakkuda tänapäevast, paindlikumat ja täpsemat lahendust, mis sobiks organisatsioonide vajadustega. Nüüd, kui metoodika on üheksa kuud kasutusel olnud, on käes aeg vaadata tagasi ning jagada esimesi kogemusi ja saadud tagasisidet. Kliendid hindavad arusaadavust ja selgust Kliendid on uue metoodika kohta toonud esile mitmeid positiivseid aspekte. […]

Blogi Uuringud
Kuidas kaardistada värvatavat rolli ehk ametikoha profiili kaardistamine
11 okt 2024

Kuidas kaardistada värvatavat rolli ehk ametikoha profiili kaardistamine

Kuidas kirjeldada inimest, keda me otsime? Millist töötajat me otsime? Kuidas kaardistada töötajale vajaikke omadusi? Need küsimused on pannud tõenäoliselt pead murdma nii mõnegi värbaja, värbava juhi või personalijuhi. Efektiivne värbamine algab täidetava ametikoha põhjalikust kaardistamisest ehk rolliga seotud ootuste süsteemsest kogumisest ja mõtestamisest. Rolli kaardistamine võimaldab mõista, millised oskused, võimed ja isiksuseomadused on vajalikud, […]

Blogi Testid
Muudatuste juhtimine – kas ainult juhtkonna asi? 
06 sep 2024

Muudatuste juhtimine – kas ainult juhtkonna asi? 

Muudatuste juhtimine on tänapäeva kiiresti muutuvas ärikeskkonnas kriitiline osa organisatsioonide edukuses. Sageli nähakse seda kui juhtkonna ülesannet, kuid parimad praktikad on siiski näidanud, et edukamalt juurduvad muudatused siis, kui vastutus ning kaasatus hõlmab kõiki organisatsiooni liikmeid. See, kas muudatuste juhtimine on ainult juhtkonna asi või on see laiemaks vastutuseks kogu organisatsioonis, sõltub nii sisemisest kultuurist […]

Blogi
Milline näeb välja ideaalne tagasisidestamise kultuur? 
15 aug 2024

Milline näeb välja ideaalne tagasisidestamise kultuur? 

Ideaalilähedase tagasisidekultuuri loomine organisatsioonis on üks teguritest, mis aitab oluliselt kaasa nii töötajate kui ka organisatsiooni arengule. Selline kultuur soodustab avatud suhtlust, pidevat õppimist ja paremat sooritust. Oma uuringutest ja nendega seotud jätkutegevustest oleme leidnud peamised punktid, mis aitavad üles ehitada tugeva ja efektiivse tagasisidekultuuri.  Vaimse turvatunde loomine tööl  Psühholoogiline turvalisus on hädavajalik, et töötajad […]

Blogi Uuringud
Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?
29 juu 2024

Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?

Hiina vanasõna „Kui töö on sinu hobi, siis sa ei pea ühtegi päeva oma elust tööl käima” kehtib Eesti mereinstituudi merebioloogi Jonne Kotta puhul sada protsenti. Jonne Kotta juhtimisel viiakse läbi põnevaid teadusuuringuid maakera erinevates nurkades: Antarktikas, Arktikas, Austraalias, Aasias, Ameerikas ja Euroopas. Uuringute eesmärk on suurendada meie teadmisi ja arusaamist mere ökosüsteemide toimimisest ning otsida uuenduslikke lahendusi, mis kasvataksid mereressursside kasutamisest saadavat […]

Blogi
Juhtide kasvamisest inimestena – kuidas mõista iseennast ja teisi?
29 juu 2024

Juhtide kasvamisest inimestena – kuidas mõista iseennast ja teisi?

Esa Saarinen on filosoof, kirjamees, coach, haritlane ja Aalto Ülikooli emeriitprofessor. 24-aastaselt doktorikraadi saanud Esa hakati tema värvikate ja energiliste sõnavõttude järgi kutsuma „punkdoktoriks”. Saarinen on tuntud oma kriitilise ja põhjaliku lähenemise poolest. Ta on süvenenud nii klassikaliste filosoofide kui ka kaasaegsete mõtlejate töödesse, pakkudes neile sageli uusi ja ootamatuid tõlgendusi. Saarinen on eriti huvitatud sellest, kuidas meie keeleline ja kultuuriline taust mõjutab meie maailmavaadet ja moraalset arusaamist. […]

Blogi
Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?
29 juu 2024

Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?

Kerri Kotta on tunnustatud Eesti muusikateadlane, helilooja ja pedagoog. Kotta on oma teaduslikus töös keskendunud muusikalise vormi ja helikõrgusstruktuuri keerukatele suhetele. Ta on avaldanud arvukalt teadusartikleid ning on teinud põhjalikku uurimistööd Eesti heliloojatest. Lisaks teadustööle on Kotta ka aktiivne helilooja ja pühendunud pedagoog. Jonne ja Kerri Kotta räägivad Tripodi juubelikonverentsil ’’Kõik on üks’’ ühises ettekandes […]

Blogi
Küsi meilt