Selle aasta kevadel tutvustasime uuendatud organisatsiooniuuringu metoodikat, mille eesmärk oli pakkuda tänapäevast, paindlikumat ja täpsemat lahendust, mis sobiks organisatsioonide vajadustega. Nüüd, kui metoodika on üheksa kuud kasutusel olnud, on käes aeg vaadata tagasi ning jagada esimesi kogemusi ja saadud tagasisidet.
Kliendid hindavad arusaadavust ja selgust
Kliendid on uue metoodika kohta toonud esile mitmeid positiivseid aspekte. Väidete arusaadavus ja loogiline ülesehitus oli üks esimesi positiivseid tähelepanekuid, mida tagasisideks saime. Varem keerukamad teemad ja küsimused on nüüd selgemad ja paremini struktureeritud ning osalejatele arusaadavamad, mistõttu on ka vastamine lihtsam ja sujuvam.
Fookuses strateegiline juhtimine ja suurem kaasatus
Üks olulisemaid edasiarendusi uues metoodikas on strateegilise juhtimise selgem esitus ja parem arusaadavus kõikidele töötajatele. Kui varem keskendus see sageli vaid juhtkonna tasandile, siis nüüd on strateegiliste teemade käsitlemine muutunud lihtsamini hoomatavaks ka keskastme juhtidele ja töötajatele laiemalt. Klientide sõnul kõnetab metoodika keskastme juhte rohkem ning väidete sõnastus soodustab juhtide seas sisulisemaid ja põhjalikumaid arutelusid.
Lisaks sellele on ühe olulisemana esile tõusnud kaasamise teema – väited on kujundatud nii, et need panevad mõtlema kaasamise olulisuse üle mitte ainult töötajate seas, vaid ka juhtide tasandil. See on olnud tõhus vahend, et avada laiem arutelu ja viia fookus sellele, kuidas kõik osapooled saavad panustada organisatsiooni edusse.
Tööõhkkonna teema on saanud erilist tähelepanu personalijuhtidelt. Kliendid on märkinud, et teema on väga oluline ning saadud sisend aitab neil täpsemalt hinnata tööõhkkonda ja sellega seotud tegureid. Samuti on väited hea sisend edasisteks tegevusteks, andes juhtidele selge ülevaate valdkondadest, kus on arenguruumi või vajakajäämisi.
Teemade seosed toovad uuringutulemustesse lisaväärtust
Meie metoodika üks eeliseid on võimalus välja selgitada, mis mõjutab organisatsioonis kõige tugevamalt töötajate heaolu või organisatsiooni soovitamist tööandjana. Tänu küsimuste ja väidete läbimõeldud ülesehitusele on meil nüüd võimalik väga selgelt ja suhteliselt kindlalt öelda, millised teemad mõjutavad töötajate üldist heaolu või näiteks ettevõtte soovitamist tööandjana. Teemade korrelatsioon aitab tuvastada, millised valdkonnad vajavad suuremat tähelepanu, pakkudes juhtidele edasiste otsuste tegemisel ja organisatsiooni arendamisel täpsemat sisendit.
Struktuur ja paindlikkus vastavad tänastele ootustele
Veel üks aspekt, mida kliendid on esile tõstnud, on selge ja arusaadav struktuur. Uus metoodika on üles ehitatud loogilise ja järjepideva mustrina, mis teeb tulemuste analüüsimise lihtsamaks ning konkreetsemaks. Lisaks sellele on kliendid hinnanud võimalust kasutada kompaktsemat metoodikat vastavalt ettevõtte vajadustele ja spetsiifikale. Paindlikkus on eriti väärtuslik, sest see võimaldab ettevõtetel keskenduda just neile teemadele, mis on hetkel aktuaalsed.
Esimene kogemus heaolu metoodika kasutamisel on näidanud, et see on ootused edukalt täitnud ning saanud meie klientidelt positiivse vastukaja. Metoodika struktuurne selgus, paindlikkus ja oluliste teemade käsitlemine on loonud tugeva aluse organisatsioonide arendamiseks ja sisulisteks aruteludeks. Klientide tagasiside põhjal võime kindlalt öelda, et uus lähenemine aitab neil oma organisatsiooni arengut paremini mõista ja juhtida.
Kui ka sinul tekkis huvi oma organisatsioonis heaolu metoodikal põhineva uuringu läbiviimiseks, võta meiega ühendust!