Eesmärk: pakkuda juhtidele võimalust katsetada erinevaid coaching’u töövahendeid ja harjutada coaching’u mõtteviisi rakendamist oma töö kontekstis, samuti integreerida neid oskusi oma igapäevatöösse. Praktikumid võimaldavad oskusi omandada konkreetsete ja tegelike eluliste probleemide näitel. Soodustame eneseanalüüsi, endale sobiva coachiva juhtimise käekirja kujundamist, samuti innustumist grupiliikmete kogemuste jagamisest.
Formaat: 3-tunnised praktikumid (maksimaalne osalejate arv 25), kus tutvustame tööriistu, mida juht saab oma igapäevatöös juhtimise tõhustamiseks kasutada. Iga praktikumi alguses räägime praktikumi teemapüstitusega haakuvatest psühholoogilistest teooriatest ja mudelitest, mis aitavad mõista konkreetsete võtete kasutamise tausta. Lõviosa praktikumist kulub praktilistele harjutustele ja refleksioonile.
I Võimestamine ja tunnustamine
- Tähelepanu, märkamine, väärtustamine kui juhtimisoskused
- Appreciative Inquiry – väärtustav mõtteviis juhtimisel
- Positiivse tagasiside andmise võimalused
- Edulugude analüüs – tunnustus ja edust õppimine
- Tugevustel põhinev juhtimine – kuidas tuua esile töötaja tugevusi tema võimestamiseks, enesekindluse ja motivatsiooni tõstmiseks?
II Motiveerivad eesmärgid ja nende elluviimise toetamine
- Motivatsioon töö kontekstis
- Kuidas toetada töötaja sisemist motivatsiooni?
- Kuidas aidata töötajal seada motiveerivaid eesmärke, mida on võimalik tulemuslikult ellu viia?
- Eesmärgistamine: EXACT-mudel, Carol Wilson
- Kuidas mõõta edusamme? Mida teha tagasilöökide korral, kuidas neid ületada?
- Prioriseerimise ja planeerimise põhialused
III Probleemilahendus
- Millal kasutada coaching’ut: kellel on probleem, kelle vastutusel on lahendamine? Thomas Gordoni mudelid.
- Suhtlemistasandid: Eric Berne. Mis tasandilt suhtleb vestluspartner, mis tasandilt mina ise? Kuidas juhtida vestlus täiskasvanu tasandile, konstruktiivse probleemilahenduse tasandile?
- GROW-mudel – klassikaline coaching
- GROW-mudeli praktika
IV Konstruktiivne tagasiside käitumise muutmiseks
- Coachiv tagasisidemudel: koostööl põhinev vestlus
- Enesekehtestamise baasoskused
- Kuidas rääkida keerulistest/ebamugavatest teemadest
V Konfliktilahendus
- Konflikt juhi ja töötaja vahel vs. konflikti vahendamine kahe töötaja vahel
- Konflikt kui võimalus suhete tugevdamiseks ja arenguks
- Kuidas suhestud juhina konfliktiga? Hoiakud, kogemused, isiksuseomadused
- Iseenda tasakaalu leidmine, emotsioonide juhtimine
- Vestluse juhtimine konflikti korral – kuidas käsitleda keerulisi teemasid nii, et suhted jäävad hoituks. Konflikti lahendamise protsess.
VI Self–coaching: kuidas olla iseenda coach?
- Milliseid mudeleid kasutada iseenda probleemide lahendamiseks?
- Kuidas hoolitseda enda vaimse heaolu eest?
- Teadvelolek (mindfulness) ja emotsioonide juhtimine
VII Coaching meeskonna juhtimisel
- Kaasavad ja tulemuslikud arutelud meeskonnas: kuidas neid üles ehitada ja juhtida?
- Kuidas luua ja hoida positiivset energiat meeskonnas
- OKR-mudel keerukate teemade eesmärgistamisel ja lahendamisel