06.10.2024

Tööelu ja tööga seotud kohustused nõuavad tänapäeval üha enam töötajalt võimet oma töö sisu mõtestada, iseseisvalt otsuseid vastu võtta, leida lahendusi tekkinud probleemidele. Ka juhi roll on sellega seoses muutunud- liikunud kontrollimisest ja juhendamisest  töötaja iseseisvuse ja professionaalse arengu toetamise suunas. Juhi hädavajalike kompetentside hulka kuulub üha enam coachiv juhtimisstiil, mis ei ole siiski päris sama mis coaching.  

Mis on coaching? Professionaalne coaching on protsess, kus koostöös väljaõppinud coach´iga töötatakse coachingus osaleja isikliku või organisatsiooni eesmärgi saavutamise nimel.  

Mis on coachiv juhtimisstiil? Coachiv juhtimisstiil seab prioriteediks inimese tööalaste oskuste ja tugevuste rakendamise, koostööle julgustamise, individuaalse panuse sidumise organisatsiooni eesmärkidega.  

Seega ei pea juht hakkama iga töötaja coachiks, küll aga võiks olla igal juhi tööriistakastis coachiva juhtimistiili võtteid, et neid asjakohasel momendil kasutada.  

Tripod viis möödunud poole aasta jooksul Tartu Ülikoolis juhtidele suunatud seitse coachiva juhtimisstiil praktikumi, mille käigus said juhid coachivat juhtimisstiili erineva nurga katsetada: 

  • Võimestamine ja tunnustamine 
  • Motiveerivad eesmärgid ja nende ellu viimine 
  • Probleemilahendus 
  • Konfliktilahendus 
  • Iseenda coachimine 
  • Konstruktiivne tagasiside 
  • Meeskonna coaching 

Raivo Valk, Tartu Ülikooli  

„Möödunud aastal alanud „Inimeste juhtimise oskuste praktikumide sari“ täiendas suurepäraselt TÜ personaliarenduskeskuse koolituspakkumist ülikooli erineva tasandi juhtidele. Koostööd kavandedes oli meie sooviks tutvustada coachiva juhtimisstiili võimalusi ja tehnikaid ning sari seda eesmärki ka kenasti täitis. Hindame Tripodi partnerite tööriistakasti mitmekesisust, esmaklassilist kontakti õppijatega, oskust kiiresti positiivne ja turvaline õhkkond luua ning tellija ootuste ja vajadustega arvestamist. Eriti kasulik oli lähenemine, mis pakkus võimalust kuuldut kohe paaris- ja rühmaharjutustes läbi proovida ning kogetu üle mõtteid vahetada. „ 

Sarnased uudised

Tripodi testiraportid uuenesid – selgemad, visuaalsemad ja sisukamad!
12 vee 2025

Tripodi testiraportid uuenesid – selgemad, visuaalsemad ja sisukamad!

Alates 30. detsembrist 2024 ilmuvad Tripodi testiraportid täiesti uues kuues! Oleme uuendanud nii raportite disaini kui ka sisu, et muuta need veel selgemaks ja kasutajasõbralikumaks. Muutused hõlmavad nii visuaalseid lahendusi kui ka uuendatud testinimesid, täiustatud skaalaesitlusi, selgitavaid tekstilahtrid ning uut enesearengu lehte. Lisaks oleme värskendanud ka hinnakirja, mis jõustub 1. jaanuaril 2025. Täpsema ülevaate muudatustest […]

Blogi
Lahkumise kaalumise langus – võimalikud põhjused ja mõju tööturule 
05 vee 2025

Lahkumise kaalumise langus – võimalikud põhjused ja mõju tööturule 

Tripod on küsitlenud Eesti ja rahvusvaheliste organisatsioonide töötajaid juba pea 30 aastat ning alati uurinud ka nende kavatsust töökohta vahetada ehk senise tööandja juurest lahkuda. Aastal 2023 nägime Tripodi uuringute ajaloos kõige kõrgemat lahkumissoovi määra, milleks oli 35%. Möödunud aasta tulemusi kokku võttes märkasime seevastu, et lahkumise kaalumise määr on oluliselt langenud – 28,7% peale […]

Blogi Uuringud
Mis kujundas töötajate heaolu organisatsioonides 2024. aastal kõige enam? 
21 jaa 2025

Mis kujundas töötajate heaolu organisatsioonides 2024. aastal kõige enam? 

Möödunud aasta oli Tripodi organisatsioonide arenduse meeskonnale siiani kõige tegusam. Küsitlesime 51 projekti raames üle 21 500 töötaja Eesti ja rahvusvahelistes organisatsioonides, et saada teada, mis päriselt nende tööheaolu mõjutab.  Tuttavad teemad on endiselt aktuaalsed  Juba aastaid oleme täheldanud, et üks olulisemaid töötajate heaolu mõjutajaid on vahetu juhtimine. Pea 95%-s meie küsitletud organisatsioonidest on töötajate […]

Blogi Uuringud
Uus tööalase heaolu metoodika on kasutusel olnud pea üheksa kuud: millised on senised kogemused ja klientide tagasiside?
23 det 2024

Uus tööalase heaolu metoodika on kasutusel olnud pea üheksa kuud: millised on senised kogemused ja klientide tagasiside?

Selle aasta kevadel tutvustasime uuendatud organisatsiooniuuringu metoodikat, mille eesmärk oli pakkuda tänapäevast, paindlikumat ja täpsemat lahendust, mis sobiks organisatsioonide vajadustega. Nüüd, kui metoodika on üheksa kuud kasutusel olnud, on käes aeg vaadata tagasi ning jagada esimesi kogemusi ja saadud tagasisidet. Kliendid hindavad arusaadavust ja selgust Kliendid on uue metoodika kohta toonud esile mitmeid positiivseid aspekte. […]

Blogi Uuringud
Kuidas kaardistada värvatavat rolli ehk ametikoha profiili kaardistamine
11 okt 2024

Kuidas kaardistada värvatavat rolli ehk ametikoha profiili kaardistamine

Kuidas kirjeldada inimest, keda me otsime? Millist töötajat me otsime? Kuidas kaardistada töötajale vajaikke omadusi? Need küsimused on pannud tõenäoliselt pead murdma nii mõnegi värbaja, värbava juhi või personalijuhi. Efektiivne värbamine algab täidetava ametikoha põhjalikust kaardistamisest ehk rolliga seotud ootuste süsteemsest kogumisest ja mõtestamisest. Rolli kaardistamine võimaldab mõista, millised oskused, võimed ja isiksuseomadused on vajalikud, […]

Blogi Testid
Muudatuste juhtimine – kas ainult juhtkonna asi? 
06 sep 2024

Muudatuste juhtimine – kas ainult juhtkonna asi? 

Muudatuste juhtimine on tänapäeva kiiresti muutuvas ärikeskkonnas kriitiline osa organisatsioonide edukuses. Sageli nähakse seda kui juhtkonna ülesannet, kuid parimad praktikad on siiski näidanud, et edukamalt juurduvad muudatused siis, kui vastutus ning kaasatus hõlmab kõiki organisatsiooni liikmeid. See, kas muudatuste juhtimine on ainult juhtkonna asi või on see laiemaks vastutuseks kogu organisatsioonis, sõltub nii sisemisest kultuurist […]

Blogi
Arendustegevuste mõju tagasisidestamise oskustele 
22 aug 2024

Arendustegevuste mõju tagasisidestamise oskustele 

Pärast organisatsiooniuuringu läbiviimist on paljudel organisatsioonidel kombeks ettevõtte arendustegevused, mille abil tulemustega edasi liikuda. Selliste arendustegevuste alla võivad kuuluda erinevad koolitused, töötoad ja coachinguprogrammid. Nende kõigi kaudu on võimalik  olulist mõju avaldada tagasisidestamise oskusele, mis on viimasel ajal kerkinud paljudes organisatsioonides esile kui arengukoht. Efektiivne tagasiside andmine ja vastuvõtmine on organisatsioonides eduka suhtluse ja meeskonnatöö […]

Blogi Uuringud
Milline näeb välja ideaalne tagasisidestamise kultuur? 
15 aug 2024

Milline näeb välja ideaalne tagasisidestamise kultuur? 

Ideaalilähedase tagasisidekultuuri loomine organisatsioonis on üks teguritest, mis aitab oluliselt kaasa nii töötajate kui ka organisatsiooni arengule. Selline kultuur soodustab avatud suhtlust, pidevat õppimist ja paremat sooritust. Oma uuringutest ja nendega seotud jätkutegevustest oleme leidnud peamised punktid, mis aitavad üles ehitada tugeva ja efektiivse tagasisidekultuuri.  Vaimse turvatunde loomine tööl  Psühholoogiline turvalisus on hädavajalik, et töötajad […]

Blogi Uuringud
Küsi meilt