07.12.2023

Tänases dünaamilises ning kiirete muutustega tööturul on töötajate lojaalsus organisatsioonide suhtes madalam kui kunagi varem ajaloos. Samas toetub organisatsioonide edu eelkõige meeskondadele ja inimestele. Leida sellises olukorras tasakaalu ja toimivaid lahendusi on paljude organisatsioonide lähiaastate olulisim väljakutse.

Areneval ärimaastikul mõistavad organisatsioonid üha selgemini, kui oluline on seada töötajakogemus esikohale. Töötajate positiivne kogemus ei suurenda ainult pühendumust ja tootlikkust, vaid aitab edendada ka toetavat ja kaasavat töökeskkonda. Selles artiklis vaatleme peamisi põhjuseid, miks töötajakogemuse parandamine on organisatsiooni edu jaoks ülioluline.

Talentide värbamine ja hoidmine

Üks peamisi põhjusi, miks tuleks keskenduda töötajakogemuse parandamisele, on tipptasemel talentide ligimeelitamine ja hoidmine. Konkurentsivõimelisel tööturul otsivad potentsiaalsed töötajad organisatsioone, mis pakuvad positiivset töökeskkonda, kasvuvõimalusi ja eesmärgipärasust. Investeerides töötajakogemusse, saavad ettevõtted luua veenva tööandja brändi ning seeläbi saada eelistatuks. Rahulolevad töötajad jäävad suurema tõenäosusega organisatsioonile lojaalseks, vähendades voolavust ja säästes värbamiskulusid.

Töötajate pühendumine ja efektiivsus

Töötajate kaasamine mängib ettevõtte efektiivsuses ja üldises edus keskset rolli. Kui töötajad tunnevad, et neid väärtustatakse, toetatakse ja kaasatakse, investeerivad nad suurema tõenäosusega oma energiat ja oskusi ka töösse. Organisatsioonid, mis seavad töötajakogemuse esikohale, loovad keskkonna, kus inimesed tunnevad end motiveerituna anda endast parim. Pühendunud töötajad on tavaliselt innovatiivsema mõtteviisiga, koostöövõimelisemad ja pühendunumad organisatsiooni eesmärkide saavutamisele, mistõttu toetavad nad ettevõtte suuremat kasumlikkust.

Klientide rahulolu

Töötajakogemus mõjutab otseselt klientide rahulolu ja lojaalsust. Pühendunud ja rahulolevad töötajad pakuvad meeldejäävamat klienditeenindust, mille tulemuseks on pikaajalised, koostööle orienteeritud kliendisuhted. Kui töötajad tunnevad, et neid toetatakse ja nende väärtused on kooskõlas organisatsiooni eesmärgiga, saavad neist brändi promootorid (brand advocates), kes pakuvad head teenust, mis omakorda suurendab klientide lojaalsust ja ettevõtte positiivset mainet.

Innovatsioon ja kohanemisvõime

Organisatsioonid, mis seavad töötajakogemuse esikohale, loovad innovatiivset ja paindlikku organisatsioonikultuuri. Kui töötajad tunnevad end  ideede ja seisukohtade väljendamisel psühholoogiliselt turvaliselt, aitavad nad kaasa organisatsiooni kasvule ja edule. Loovust, koostööd ja pidevat õppimist soodustades saavad ettevõtted kasutada oma töötajate teadmisi ja oskusi, mis omakorda viivad uuenduslike lahendusteni ja suutlikkuseni kohaneda muutuva keskkonnaga.

Heaolu ning töö- ja eraelu tasakaal

Positiivne töötajakogemus paneb suurt rõhku töötajate heaolule ja töö- ja eraelu tasakaalule. Organisatsioonid, mis seavad töötajate füüsilise, vaimse ja emotsionaalse heaolu prioriteediks, loovad keskkonna, mis toetab terviklikku arengut. Paindliku töökorralduse, heaoluprogrammide ja isikliku arengu toetamisega saavad ettevõtted parandada töötajate rahulolu, vähendada stressitaset ja edendada tervislikku töö- ja eraelu ühildumist.

Töötajakogemuse parandamine ei ole enam pelgalt valikuvõimalus, see on strateegiline ja osaliselt ka seadusest tulenev kohustus organisatsioonidele, mille eesmärk on muuta töökoht töötajatele pühendumist soodustavaks. Töötajakogemust uurides ja edendades saavad organisatsioonid luua positiivse töökeskkonna, mis meelitab ja hoiab tipptalente, soodustab äriedu, säästab vahendeid ja saavutab lõppkokkuvõttes jätkusuutliku kasvu.

Millest aga töötajakogemus siis koosneb ja kuidas sellega strateegiliselt tegeleda – räägime juba järgmises postituses!

 

Sarnased uudised

Kuidas kaardistada värvatavat rolli ehk ametikoha profiili kaardistamine
11 okt 2024

Kuidas kaardistada värvatavat rolli ehk ametikoha profiili kaardistamine

Kuidas kirjeldada inimest, keda me otsime? Millist töötajat me otsime? Kuidas kaardistada töötajale vajaikke omadusi? Need küsimused on pannud tõenäoliselt pead murdma nii mõnegi värbaja, värbava juhi või personalijuhi. Efektiivne värbamine algab täidetava ametikoha põhjalikust kaardistamisest ehk rolliga seotud ootuste süsteemsest kogumisest ja mõtestamisest. Rolli kaardistamine võimaldab mõista, millised oskused, võimed ja isiksuseomadused on vajalikud, […]

Blogi Testid
Muudatuste juhtimine – kas ainult juhtkonna asi? 
06 sep 2024

Muudatuste juhtimine – kas ainult juhtkonna asi? 

Muudatuste juhtimine on tänapäeva kiiresti muutuvas ärikeskkonnas kriitiline osa organisatsioonide edukuses. Sageli nähakse seda kui juhtkonna ülesannet, kuid parimad praktikad on siiski näidanud, et edukamalt juurduvad muudatused siis, kui vastutus ning kaasatus hõlmab kõiki organisatsiooni liikmeid. See, kas muudatuste juhtimine on ainult juhtkonna asi või on see laiemaks vastutuseks kogu organisatsioonis, sõltub nii sisemisest kultuurist […]

Blogi
Arendustegevuste mõju tagasisidestamise oskustele 
22 aug 2024

Arendustegevuste mõju tagasisidestamise oskustele 

Pärast organisatsiooniuuringu läbiviimist on paljudel organisatsioonidel kombeks ettevõtte arendustegevused, mille abil tulemustega edasi liikuda. Selliste arendustegevuste alla võivad kuuluda erinevad koolitused, töötoad ja coachinguprogrammid. Nende kõigi kaudu on võimalik  olulist mõju avaldada tagasisidestamise oskusele, mis on viimasel ajal kerkinud paljudes organisatsioonides esile kui arengukoht. Efektiivne tagasiside andmine ja vastuvõtmine on organisatsioonides eduka suhtluse ja meeskonnatöö […]

Blogi Uuringud
Milline näeb välja ideaalne tagasisidestamise kultuur? 
15 aug 2024

Milline näeb välja ideaalne tagasisidestamise kultuur? 

Ideaalilähedase tagasisidekultuuri loomine organisatsioonis on üks teguritest, mis aitab oluliselt kaasa nii töötajate kui ka organisatsiooni arengule. Selline kultuur soodustab avatud suhtlust, pidevat õppimist ja paremat sooritust. Oma uuringutest ja nendega seotud jätkutegevustest oleme leidnud peamised punktid, mis aitavad üles ehitada tugeva ja efektiivse tagasisidekultuuri.  Vaimse turvatunde loomine tööl  Psühholoogiline turvalisus on hädavajalik, et töötajad […]

Blogi Uuringud
Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?
29 juu 2024

Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?

Hiina vanasõna „Kui töö on sinu hobi, siis sa ei pea ühtegi päeva oma elust tööl käima” kehtib Eesti mereinstituudi merebioloogi Jonne Kotta puhul sada protsenti. Jonne Kotta juhtimisel viiakse läbi põnevaid teadusuuringuid maakera erinevates nurkades: Antarktikas, Arktikas, Austraalias, Aasias, Ameerikas ja Euroopas. Uuringute eesmärk on suurendada meie teadmisi ja arusaamist mere ökosüsteemide toimimisest ning otsida uuenduslikke lahendusi, mis kasvataksid mereressursside kasutamisest saadavat […]

Blogi
Juhtide kasvamisest inimestena – kuidas mõista iseennast ja teisi?
29 juu 2024

Juhtide kasvamisest inimestena – kuidas mõista iseennast ja teisi?

Esa Saarinen on filosoof, kirjamees, coach, haritlane ja Aalto Ülikooli emeriitprofessor. 24-aastaselt doktorikraadi saanud Esa hakati tema värvikate ja energiliste sõnavõttude järgi kutsuma „punkdoktoriks”. Saarinen on tuntud oma kriitilise ja põhjaliku lähenemise poolest. Ta on süvenenud nii klassikaliste filosoofide kui ka kaasaegsete mõtlejate töödesse, pakkudes neile sageli uusi ja ootamatuid tõlgendusi. Saarinen on eriti huvitatud sellest, kuidas meie keeleline ja kultuuriline taust mõjutab meie maailmavaadet ja moraalset arusaamist. […]

Blogi
Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?
29 juu 2024

Mis on ühist muusikas, ökosüsteemides ja organisatsioonides?

Kerri Kotta on tunnustatud Eesti muusikateadlane, helilooja ja pedagoog. Kotta on oma teaduslikus töös keskendunud muusikalise vormi ja helikõrgusstruktuuri keerukatele suhetele. Ta on avaldanud arvukalt teadusartikleid ning on teinud põhjalikku uurimistööd Eesti heliloojatest. Lisaks teadustööle on Kotta ka aktiivne helilooja ja pühendunud pedagoog. Jonne ja Kerri Kotta räägivad Tripodi juubelikonverentsil ’’Kõik on üks’’ ühises ettekandes […]

Blogi
Kuidas mõista majanduse ja maailma üha keerukamaid seoseid?
29 juu 2024

Kuidas mõista majanduse ja maailma üha keerukamaid seoseid?

Septembris on meid ees ootamas järjekordne Tripodi konverents – valisime teemaks „Kõik on üks“. Oleme oma teekonnal jõudnud oskustest ja teadmistest juhtimise arendamise terviklahendusteni ning soovime kogutut jagada. Programm on koostatud nii, et iga ettekanne tooks lisaks sõnumile Sinuni midagi erakordset – soovime pakkuda Sulle päeva, mille väärtus jääb kestma ka homme, ülehomme – kaua! […]

Blogi
Küsi meilt