05.25.2023

Konkurentsitihedas ja pidevalt muutuvas ärimaailmas on organisatsioonide jaoks edu saavutamine ja jätkusuutlikkuse tagamine ülioluline. Töökultuuri roll selles on üha kõrgema prioriteetsusega. Nii on organisatsiooniuuring hädavajalik diagnostiline tööriist, mis aitab süvendatult mõista organisatsiooni dünaamikat, protsesse ja inimvara. Uuring näitab, kuhu on vaja organisatsiooni tõhususe suurendamiseks panustada.

Kuidas aitavad organisatsiooniuuringud luua tõhusat töökultuuri ja kuidas kasutada uuringute tulemusi oma organisatsiooni edu ja jätkusuutlikkuse saavutamiseks?

Organisatsiooniuuring – tööriist arengu saavutamiseks

Organisatsiooniuuring on organisatsiooni arengu toetamiseks vajalik diagnostiline tööriist, mis aitab süvendatult mõista organisatsiooni kultuuri ja inimvara ning luua dialoogi juhtide ja töötajate vahel. Uuring toob esile organisatsiooni kultuurilised omadused nagu koostöö, juhtimine ja töötajate kaasatus, tuvastades probleemkohti ning vajadusi muudatuste ja täiustuste järele. 

Uuringutulemuste põhjal saab organisatsioon arendada oma juhtimiskultuuri, strateegiaid ja töökultuuri ehk luua organisatsioonikultuur, mis soodustab jätkusuutlikkust, efektiivsust ja töötajate kaasatust ning loob töötajates pühendumust. 

Organisatsiooniuuringud on edu saavutamiseks äärmiselt olulised, kuna need pakuvad teavet, mis aitab paremini mõista, kuidas erinevad organisatsiooni osad selle tulemuslikkust mõjutavad ning kuidas saaks neid paremini optimeerida.

Organisatsiooniuuringutel on ettevõtte edus võtmeroll, sest see: 

  • Võimaldab juhtidel teha andmetel põhinevaid otsuseid.
  • Toetab inimeste kaasatust ja annab neile võimaluse tunda end oluliste panustajatena organisatsiooni arengusse. Pühendunud töötajad on valmis rohkem pingutama ja initsiatiivi näitama.
  • Pakub numbriliste näitajate abil iga-aastast võrdlusvõimalust (juhtimise KRO, KPI, soovitus- ja rahuloluindeks jms).

Hea uuringu kriteeriumid

Hea uuring hõlmab mitmeid punkte, mis aitavad hiljem anda konstruktiivset tagasisidet organisatsiooni paremaks toimimiseks. Uuring tuleks läbi mõelda mitte ainult sisuliselt, vaid ka tervikliku lahenduse ja kontseptsioonina. See tähendab, et arvestada tuleks kõiki sellega seotud aspekte. Uuringu teostamiseks on vajalikud:

  1. Ettevalmistavad tegevused –  tehniliste, metoodiliste ja struktuursete tegevuste ettevalmistused.
  2. Eelkommunikatsioon – on oluline teavitada kõiki töötajaid uuringust, selle eesmärkidest ja järgnevatest tegevustest.
  3. Küsitlusperioodil vastajate motiveerimine – et soodustada aktiivset osalemist ja tagada kõrge vastamismäär.
  4. Tehniline süsteem tulemuste edastamiseks – mis võimaldab juhtidel saada ülevaadet uuringu tulemustest ning koostada nende põhjal tegevuskava.
  5. Edasised tegevused – uuringu tulemuste põhjal koostatud konkreetne tegevuskava, mis aitab organisatsioonil paremini toimida ja areneda.
  6. Arengu jälgimine ja fookuses hoidmine – on oluline määrata vastutajad, kes jälgivad organisatsiooni arengut.
  7. Arendustegevuste mõju kontroll – uuringu järel tuleks kontrollida, kuidas arendustegevused mõjutavad organisatsiooni ning hinnata, kas on vaja teha täiendavaid parandusi või kohandusi.

Nende kriteeriumide järgimine aitab tagada tervikliku ja tulemusliku organisatsiooniuuringu ning annab konkreetsed juhised, kuidas organisatsiooni paremini toimima panna.

Millest organisatsiooniuuringu tellimisel alustada?

Organisatsiooniuuringu tellimisel on oluline alustada selgete sihtide ja eesmärkide määratlemisest. Enne uuringu tellimist tuleks panna paika: 

  • Eesmärgid ja visioon. Alustades organisatsiooniuuringu tellimisega, tuleb panna paika organisatsiooni laiemad eesmärgid ja visioon. Oluline on mõista, milline organisatsioonikultuur toetaks neid eesmärke ja edendaks soovitud arengut. 
  • Teemade valik. Millised on need teemad, mis toetavad sellist organisatsioonikultuuri?

Mille järgi valida organisatsiooniuuringut?

Kvaliteetse uuringu komponendid on õiged küsimused, kontrollitud metoodika, selged tulemused ja konsultatsioon ning toetus kogu protsessi vältel. Nii siis tuleks uuringu valikul pöörata tähelepanu järgnevatele aspektidele:

  • Sisu ja metoodika täpsus – õigesti sõnastatud küsimused ning kontrollitud metoodika võimaldavad mõõta organisatsiooni arengut ning rakendada vastavalt tulemustele ka konkreetseid meetmeid.
  • Tulemuste esitamise viis – tehniliselt hästi lahendatud analüüsivormid ja visuaalsed esitlusviisid võimaldavad teha sisukaid ja kiireid otsuseid, mis põhinevad usaldusväärsetel andmetel. 
  • Konsultatiivse toe olemasolu – teenusepakkuja peaks aitama kohandada metoodikat vastavalt organisatsiooni vajadustele ning andma nõu andmete optimaalseks kasutamiseks. 
  • Arendustegevuste plaan – teenusepakkuja toetab tulemustele põhinevaid arutelusid organisatsioonis ning aitab ellu viia tegevuskavasid, mis põhinevad uuringu tulemustel.

Uuringule peavad järgnema jätkutegevused

Organisatsiooniuuringud on vajalik tööriist, mille abil tagada organisatsiooni edu ja jätkusuutlikkus. Küll aga on oluline mõista, et uuringud ise ei lahenda probleeme ega vii organisatsiooni edasi. Tulemused on väärtuslikud vaid siis, kui nendele järgnevad konkreetsed jätkutegevused – need võivad hõlmata tegevuskava koostamist, arenguplaanide elluviimist, koolituste korraldamist või protsesside ümberkujundamist. 

Kui sul tekkis huvi organisatsiooniuuringute vastu, siis küsi meilt tasuta konsultatsiooni, mille käigus aitavad meie professionaalid sul välja selgitada, kas sinu ettevõte vajab uuringut või mitte. 

Kontakt: meelis.pihlamae@tripod.ee

Sarnased uudised

Efektiivse tulemuste rakendamise võti 
24 juu 2024

Efektiivse tulemuste rakendamise võti 

Töötajate heaolu mõõtmine uuringu abil on küll üheks oluliseks sammuks, et oma organisatsiooni arendada, kuid päeva lõpuks on uuring diagnostiline tööriist. Selle abil on võimalik mõista, kus on organisatsiooni tugevused, milles peituvad arenguvajadused ning millises suunas sooviksid töötajad näha edasisi arenguid. Palju olulisemaks punktiks on saadud tulemustega edasi liikumine ning nende rakendamine organisatsiooni strateegiasse. Oma […]

Blogi
Kuidas mõtestada Tripodi konverentsi teemat  ’’Kõik on üks’’?
23 juu 2024

Kuidas mõtestada Tripodi konverentsi teemat  ’’Kõik on üks’’?

Septembris on meid ees ootamas järjekordne Tripodi konverents – valisime teemaks „Kõik on üks“. Oleme oma teekonnal jõudnud oskustest ja teadmistest juhtimise arendamise terviklahendusteni ning soovime kogutut jagada. Aga miks selline teema? Mida tähendab ’’kõik on üks’’? Sellest räägib Tripodi tegevjuht ja partner Maria Veltmann videos. *** Mul on väga hea meel teha siin sissejuhatus […]

Blogi
Heaolu kui riskijuhtimise tööriist
17 juu 2024

Heaolu kui riskijuhtimise tööriist

Pidevalt muutuvad ärilise ja sotsiaalse maastiku tõttu peavad organisatsioonid pidevalt kohanema, et püsida hästi toimivatena ja jätkusuutlikutena. Võtmeteguriks, et nendel keerulistel aegadel toime tulla on tihtipeale riskijuhtimine. Tavapäraselt keskendub riskijuhtimine finants- ja strateegiliste riskidele, kuid üha enam organisatsioone mõistab, et töötajate heaolu mängib olulist rolli organisatsiooni riskide haldamises. Mis on tööalane heaolu? Heaolu mõistetakse sageli […]

Blogi
Kas Sinu organisatsioonis viimati läbi viidud uuring nõudis palju aega ja ressursse? Vii läbi tööalase heaolu uuring, mis on sujuv ja kiire!
20 juu 2024

Kas Sinu organisatsioonis viimati läbi viidud uuring nõudis palju aega ja ressursse? Vii läbi tööalase heaolu uuring, mis on sujuv ja kiire!

Tripodi uuringute meeskond viis kevadel taas läbi töörahulolu uuringu G4Si töötajate seas. Oleme Indrek Sarjasele, G4S personalidirektorile, väga tänulikud tema positiivse tagasiside eest. Juhul, kui ka Sina planeerid enda organisatsiooni töötajate heaolu hinnata, siis võta ühendust Tripodi uuringute meeskonnaga ja aitame kaasa mõelda.

Blogi
Kas juht peab olema töötaja coach? 
10 juu 2024

Kas juht peab olema töötaja coach? 

Tööelu ja tööga seotud kohustused nõuavad tänapäeval üha enam töötajalt võimet oma töö sisu mõtestada, iseseisvalt otsuseid vastu võtta, leida lahendusi tekkinud probleemidele. Ka juhi roll on sellega seoses muutunud- liikunud kontrollimisest ja juhendamisest  töötaja iseseisvuse ja professionaalse arengu toetamise suunas. Juhi hädavajalike kompetentside hulka kuulub üha enam coachiv juhtimisstiil, mis ei ole siiski päris […]

Blogi
Koostööuuring organisatsioonis – põhjalik lähenemine sagedasele arenguvajadusele 
28 mai 2024

Koostööuuring organisatsioonis – põhjalik lähenemine sagedasele arenguvajadusele 

Juba hulk aastaid tuleb organisatsioonide puhul tüüpilisena esile vajadus  parandada koostööd üksuste vahel. Läinud aastal meie toel organisatsiooniuuringu läbi viinud ettevõtetest ligikaudu 85% luges oma peamiseks arenguvajaduseks just üksustevahelist koostööd.  Sel puhul tekib juhtidel tihti küsimus, kuidas seda valdkonda põhjalikumalt kaardistada, et olukorda kogutud info põhjal hiljem parandada. Siin ongi abi koostööuuringust.  Koostöö põhjalik kaardistamine  […]

Blogi
Tripodi uuenduslik tööalase heaolu metoodika 
16 apr 2024

Tripodi uuenduslik tööalase heaolu metoodika 

Nüüdisaegne ärikeskkond on pidevas muutumises, kus tehnoloogia areng, ühiskondlikud suundumused ja majandustingimused kujundavad organisatsioonide tulemuslikkust ning töötajate pühendumust. Tänapäeva organisatsioonide ja töötajate muutuvatele vajadustele vastamiseks on vaja uuenduslikku ja paindlikku lähenemist organisatsiooniuuringutele.  Üle 13 aasta organisatsiooniuuringuid läbi viies on Tripod kogunud rikkaliku teadmiste ja kogemuste pagasi, mis on säilitanud ajas oma väärtuse. Nüüd, olles kuulanud […]

Blogi
Töötasu – lihtsalt number või midagi enamat?
09 apr 2024

Töötasu – lihtsalt number või midagi enamat?

Töötasu on mõjutanud läinud aastal töötajate üldist heaolu ning organisatsioonist lahkumise kaalumist rohkem kui varem. Eelmisel aastal viisime läbi 34 organisatsioonide arendamise projekti, mis hindasid organisatsioonide head toimimist.  Eranditult igas projektis käsitlesime ka töötasu temaatikat, mis eristus tihtipeale peamise arenguvajadusena. Seetõttu tahtsime heita tagasivaatava pilgu teemadele, mis mõjutasid eelmisel aastal töötajate rahulolu oma töötasuga kõige […]

Blogi
Küsi meilt