04.16.2024

Nüüdisaegne ärikeskkond on pidevas muutumises, kus tehnoloogia areng, ühiskondlikud suundumused ja majandustingimused kujundavad organisatsioonide tulemuslikkust ning töötajate pühendumust. Tänapäeva organisatsioonide ja töötajate muutuvatele vajadustele vastamiseks on vaja uuenduslikku ja paindlikku lähenemist organisatsiooniuuringutele. 

Üle 13 aasta organisatsiooniuuringuid läbi viies on Tripod kogunud rikkaliku teadmiste ja kogemuste pagasi, mis on säilitanud ajas oma väärtuse. Nüüd, olles kuulanud mitmete ettevõtete juhtide seisukohti ja analüüsinud viimaste aastate olulisi suundumusi, oleme välja töötanud metoodika, mis vastab tänapäeva organisatsioonide vajadustele. 

Tööalane heaolu: keskmes töötaja heaolu ja pühendumus 

Kõrge tööalase heaoluga organisatsioon loob keskkonna, mis soodustab kõikide töötajate heaolu ja pühendumust igal tasandil. Sellises organisatsioonis tunnevad töötajad end kaasatuna ja motiveerituna ning neile antakse võimalus võtta vastutust nii oma töö kui ka organisatsiooni üldise heaolu eest. 

Metoodika põhimõtted: tugineb kogemusele ja paindlikkusele 

Tripodi metoodika tugineb pikaajalisele kogemusele ning organisatsioonide parimatele praktikatele. Uuenduste käigus on metoodikat täiustatud, võttes arvesse nüüdisaja väljakutseid ning organisatsioonide vajadusi. Oluline on metoodika lihtsus ja paindlikkus, mis võimaldab seda kohandada iga organisatsiooni eripäradele ja vajadustele. 

Metoodika struktuur: kolm põhiteemat 

Tripodi metoodika keskendub kolmele olulisele aspektile: töötaja heaolu, koostööalane heaolu ning organisatsiooniline heaolu. Need põhiteemad jagunevad omakorda alateemadeks, mis aitavad sügavamalt mõista organisatsiooni dünaamikat ja töötajate vajadusi. 

Töötaja heaolu: hõlmab kõiki töötajaga seotud aspekte, tagades nende heaolu ja pühendumuse. Olulisemateks teemadeks on töötaja isiklik areng, tööalane autonoomia ja vastutuse võtmine ning tööõhkkond. 

Koostööalane heaolu: kirjeldab töötajate omavahelisi suhteid ja koostööprotsesse, mis mõjutavad organisatsiooni dünaamikat. Juhtidega läbiviidud intervjuudest saime suurepärast sisendit, milliseid meeskonna juhtimisega seotud kompetentse tasuks eelkõige hinnata. Lisaks ei ole me unustanud ka klassikalisi sidususega seotud teemasid nagu näiteks info liikumine, tunnustamine ja tagasiside ning üksustevaheline koostöö. 

Organisatsiooniline heaolu: tegeleb laiema strateegilise suunitlusega ning keskendub organisatsiooni üldisele heaolule ja tulemuslikkusele. Suurimat rõhku panime tööalase heaolu metoodikas juhtimiskultuuri ning strateegilise juhtimise teemadele, kuna näeme, et just need on organisatsiooni eduka toimimise võtmeks. Nendega on tihedalt seotud ka eesmärkide ja väärtuste teema, mis annab suurepärase ülevaate, kuivõrd hästi on töötajad oma organisatsiooni väärtuste ning pikemate eesmärkidega seotud. 

Tripodi uuenduslik metoodika pakub organisatsioonidele väärtuslikku vahendit tööalase heaolu ja pühendumuse mõõtmiseks ning parimate praktikate rakendamiseks. Tuginedes pikaajalisele kogemusele ja nüüdisaegsetele suundumustele, aitab see luua organisatsioonides töötajatele soodsat keskkonda, kus nad saavad tegutseda oma parimate võimete kohaselt ning toetada organisatsiooni edu. 

Sarnased uudised

Efektiivse tulemuste rakendamise võti 
24 juu 2024

Efektiivse tulemuste rakendamise võti 

Töötajate heaolu mõõtmine uuringu abil on küll üheks oluliseks sammuks, et oma organisatsiooni arendada, kuid päeva lõpuks on uuring diagnostiline tööriist. Selle abil on võimalik mõista, kus on organisatsiooni tugevused, milles peituvad arenguvajadused ning millises suunas sooviksid töötajad näha edasisi arenguid. Palju olulisemaks punktiks on saadud tulemustega edasi liikumine ning nende rakendamine organisatsiooni strateegiasse. Oma […]

Blogi
Kuidas mõtestada Tripodi konverentsi teemat  ’’Kõik on üks’’?
23 juu 2024

Kuidas mõtestada Tripodi konverentsi teemat  ’’Kõik on üks’’?

Septembris on meid ees ootamas järjekordne Tripodi konverents – valisime teemaks „Kõik on üks“. Oleme oma teekonnal jõudnud oskustest ja teadmistest juhtimise arendamise terviklahendusteni ning soovime kogutut jagada. Aga miks selline teema? Mida tähendab ’’kõik on üks’’? Sellest räägib Tripodi tegevjuht ja partner Maria Veltmann videos. *** Mul on väga hea meel teha siin sissejuhatus […]

Blogi
Heaolu kui riskijuhtimise tööriist
17 juu 2024

Heaolu kui riskijuhtimise tööriist

Pidevalt muutuvad ärilise ja sotsiaalse maastiku tõttu peavad organisatsioonid pidevalt kohanema, et püsida hästi toimivatena ja jätkusuutlikutena. Võtmeteguriks, et nendel keerulistel aegadel toime tulla on tihtipeale riskijuhtimine. Tavapäraselt keskendub riskijuhtimine finants- ja strateegiliste riskidele, kuid üha enam organisatsioone mõistab, et töötajate heaolu mängib olulist rolli organisatsiooni riskide haldamises. Mis on tööalane heaolu? Heaolu mõistetakse sageli […]

Blogi
Kas Sinu organisatsioonis viimati läbi viidud uuring nõudis palju aega ja ressursse? Vii läbi tööalase heaolu uuring, mis on sujuv ja kiire!
20 juu 2024

Kas Sinu organisatsioonis viimati läbi viidud uuring nõudis palju aega ja ressursse? Vii läbi tööalase heaolu uuring, mis on sujuv ja kiire!

Tripodi uuringute meeskond viis kevadel taas läbi töörahulolu uuringu G4Si töötajate seas. Oleme Indrek Sarjasele, G4S personalidirektorile, väga tänulikud tema positiivse tagasiside eest. Juhul, kui ka Sina planeerid enda organisatsiooni töötajate heaolu hinnata, siis võta ühendust Tripodi uuringute meeskonnaga ja aitame kaasa mõelda.

Blogi
Kas juht peab olema töötaja coach? 
10 juu 2024

Kas juht peab olema töötaja coach? 

Tööelu ja tööga seotud kohustused nõuavad tänapäeval üha enam töötajalt võimet oma töö sisu mõtestada, iseseisvalt otsuseid vastu võtta, leida lahendusi tekkinud probleemidele. Ka juhi roll on sellega seoses muutunud- liikunud kontrollimisest ja juhendamisest  töötaja iseseisvuse ja professionaalse arengu toetamise suunas. Juhi hädavajalike kompetentside hulka kuulub üha enam coachiv juhtimisstiil, mis ei ole siiski päris […]

Blogi
Koostööuuring organisatsioonis – põhjalik lähenemine sagedasele arenguvajadusele 
28 mai 2024

Koostööuuring organisatsioonis – põhjalik lähenemine sagedasele arenguvajadusele 

Juba hulk aastaid tuleb organisatsioonide puhul tüüpilisena esile vajadus  parandada koostööd üksuste vahel. Läinud aastal meie toel organisatsiooniuuringu läbi viinud ettevõtetest ligikaudu 85% luges oma peamiseks arenguvajaduseks just üksustevahelist koostööd.  Sel puhul tekib juhtidel tihti küsimus, kuidas seda valdkonda põhjalikumalt kaardistada, et olukorda kogutud info põhjal hiljem parandada. Siin ongi abi koostööuuringust.  Koostöö põhjalik kaardistamine  […]

Blogi
Töötasu – lihtsalt number või midagi enamat?
09 apr 2024

Töötasu – lihtsalt number või midagi enamat?

Töötasu on mõjutanud läinud aastal töötajate üldist heaolu ning organisatsioonist lahkumise kaalumist rohkem kui varem. Eelmisel aastal viisime läbi 34 organisatsioonide arendamise projekti, mis hindasid organisatsioonide head toimimist.  Eranditult igas projektis käsitlesime ka töötasu temaatikat, mis eristus tihtipeale peamise arenguvajadusena. Seetõttu tahtsime heita tagasivaatava pilgu teemadele, mis mõjutasid eelmisel aastal töötajate rahulolu oma töötasuga kõige […]

Blogi
Tänapäevane organisatsiooniuuring: eduka ettevõtte paindlik tööriist 
05 2024

Tänapäevane organisatsiooniuuring: eduka ettevõtte paindlik tööriist 

Rääkisime mitme Eesti suurorganisatsiooni juhi ja personalijuhiga, et saada nende vaade organisatsiooniuuringutele – nende olulisusele, ootustele sisu osas ning väärtusele organisatsiooni jaoks. Intervjuude käigus avasime eri teemasid, mis on edukatele ettevõtetele praegu olulised, ning aspekte, mille kohta uuringust informatsiooni ja sissevaadet soovitakse.  Fookus töötajatel ja nende toetamisel  Üha olulisem näitaja organisatsioonide jaoks on töötajate emotsionaalne […]

Blogi Uuringud
Küsi meilt