04.09.2024

Töötasu on mõjutanud läinud aastal töötajate üldist heaolu ning organisatsioonist lahkumise kaalumist rohkem kui varem. Eelmisel aastal viisime läbi 34 organisatsioonide arendamise projekti, mis hindasid organisatsioonide head toimimist.  Eranditult igas projektis käsitlesime ka töötasu temaatikat, mis eristus tihtipeale peamise arenguvajadusena. Seetõttu tahtsime heita tagasivaatava pilgu teemadele, mis mõjutasid eelmisel aastal töötajate rahulolu oma töötasuga kõige rohkem.

Töötasu süsteemi arusaadavus

2023. aastal tuli eriti esile vajadus töötasu süsteemi suurema läbipaistvuse ja arusaadavuse järele. Töötajad ootavad oma tasu kujunemise osas üha rohkem selgust. Tööandjate väljakutseks on see, kuidas töötasu süsteemi selgitada, et tekitada oma töötajates rohkem usaldust. Alati ei piisa ainult põhipalga kujunemise selgitamisest, vaid tihti on tarvis rohkem läbipaistvust ka boonuste süsteemi, lisahüvede ning soodustuste osas.

Läbipaistvuse suurendamine palgakujunduses aitab mitmel viisil. See aitab töötajatel mõista, kas ja kuidas mõjutab nende tööpanus nende tasu. Lisaks sellele aitab läbipaistvam töötasu süsteem leevendada ebaõigluse tunnet organisatsiooni töötajate seas, kui sarnastel töökohtadel on töötasus või hüvedes erisusi.

Töötasu vastavus pingutusele

Teine oluline teema on töötasu kooskõla pingutusega. Üha enam organisatsioone liigub traditsioonilistest aja- või ametipõhistest palgakujundusest eemale, mis võib jätta töötajatele mulje, et nende pingutust ei väärtustata piisavalt. Selle asemel keskendutakse rohkem töötaja panusele, tulemustele ja saavutustele. Tihtipeale on just see töötasu osa tugevalt seotud ka töötajate kõrge töökoormuse ning töölaua killustatusega.

Probleemi võib leevendada näiteks tulemustasu, mille abil on võimalik siduda töötajate töötasu nende saavutatud eesmärkide või olulisemate tööalaste õnnestumistega. Siiski ei pruugi lisatasu alati olla parim lahendus ning sellisel juhul tuleb abiks pigem töötajate töökohustuste ümberkorraldamine, muutused vastutuse jaotumises ning selgemad piirid töörollide vahel. Sedasi on võimalik vähendada töötajate tajutud koormatust ning omakorda tõsta rahulolu oma töötasu ning töösse panustamise vahel.

Juhtimise õiglus

Kolmas oluline punkt on juhtimise õigluse tagamine tasustamises ja arengus. Töötajad ootavad, et juhtide otsused oleksid õiglased, läbipaistvad ning töötajatele selgelt edastatud. See hõlmab mitte ainult tasustamisega seotud õiglust, vaid ka võrdseid võimalusi arenguks ja karjääriredelil tõusmiseks.

Töötajate peamised ootused on saada võimalusi osaleda koolitustel, mis aitaksid neil tööalaselt areneda positsioonist olenemata.  Organisatsioonides, kus suudetakse tagada juhtimise õiglus nii töötasu kui ka arenguvõimaluste osas, tunnevad töötajad end motiveerituna ning oma tööle pühendununa. Teatavasti kasvab pühendumusega koos ka rahulolu töötasuga ja tööga üldiselt.

Kokkuvõte

2023. aastal on töötasu tõusnud teise teemade seas olulisemaks kui varem. Peamised küsimused keskenduvad läbipaistvusele, töötasu ja pingutuse vastavusele ning juhtimise õiglusele. Organisatsioonid, kes suudavad neid ootusi täita ja luua õiglase ja motiveeriva tasustamiskultuuri, suudavad oma töötajate üldist heaolu edukamalt juhtida ning ennetada nende lahkumist.

Kui soovid oma organisatsiooni tasustamiskultuuri ning muid heaoluga seonduvaid teemasid põhjalikumalt hinnata, võta meiega ühendust ning küsi tööalase heaolu uuringu kohta!

Sarnased uudised

Efektiivse tulemuste rakendamise võti 
24 juu 2024

Efektiivse tulemuste rakendamise võti 

Töötajate heaolu mõõtmine uuringu abil on küll üheks oluliseks sammuks, et oma organisatsiooni arendada, kuid päeva lõpuks on uuring diagnostiline tööriist. Selle abil on võimalik mõista, kus on organisatsiooni tugevused, milles peituvad arenguvajadused ning millises suunas sooviksid töötajad näha edasisi arenguid. Palju olulisemaks punktiks on saadud tulemustega edasi liikumine ning nende rakendamine organisatsiooni strateegiasse. Oma […]

Blogi
Kuidas mõtestada Tripodi konverentsi teemat  ’’Kõik on üks’’?
23 juu 2024

Kuidas mõtestada Tripodi konverentsi teemat  ’’Kõik on üks’’?

Septembris on meid ees ootamas järjekordne Tripodi konverents – valisime teemaks „Kõik on üks“. Oleme oma teekonnal jõudnud oskustest ja teadmistest juhtimise arendamise terviklahendusteni ning soovime kogutut jagada. Aga miks selline teema? Mida tähendab ’’kõik on üks’’? Sellest räägib Tripodi tegevjuht ja partner Maria Veltmann videos. *** Mul on väga hea meel teha siin sissejuhatus […]

Blogi
Heaolu kui riskijuhtimise tööriist
17 juu 2024

Heaolu kui riskijuhtimise tööriist

Pidevalt muutuvad ärilise ja sotsiaalse maastiku tõttu peavad organisatsioonid pidevalt kohanema, et püsida hästi toimivatena ja jätkusuutlikutena. Võtmeteguriks, et nendel keerulistel aegadel toime tulla on tihtipeale riskijuhtimine. Tavapäraselt keskendub riskijuhtimine finants- ja strateegiliste riskidele, kuid üha enam organisatsioone mõistab, et töötajate heaolu mängib olulist rolli organisatsiooni riskide haldamises. Mis on tööalane heaolu? Heaolu mõistetakse sageli […]

Blogi
Kas Sinu organisatsioonis viimati läbi viidud uuring nõudis palju aega ja ressursse? Vii läbi tööalase heaolu uuring, mis on sujuv ja kiire!
20 juu 2024

Kas Sinu organisatsioonis viimati läbi viidud uuring nõudis palju aega ja ressursse? Vii läbi tööalase heaolu uuring, mis on sujuv ja kiire!

Tripodi uuringute meeskond viis kevadel taas läbi töörahulolu uuringu G4Si töötajate seas. Oleme Indrek Sarjasele, G4S personalidirektorile, väga tänulikud tema positiivse tagasiside eest. Juhul, kui ka Sina planeerid enda organisatsiooni töötajate heaolu hinnata, siis võta ühendust Tripodi uuringute meeskonnaga ja aitame kaasa mõelda.

Blogi
Kas juht peab olema töötaja coach? 
10 juu 2024

Kas juht peab olema töötaja coach? 

Tööelu ja tööga seotud kohustused nõuavad tänapäeval üha enam töötajalt võimet oma töö sisu mõtestada, iseseisvalt otsuseid vastu võtta, leida lahendusi tekkinud probleemidele. Ka juhi roll on sellega seoses muutunud- liikunud kontrollimisest ja juhendamisest  töötaja iseseisvuse ja professionaalse arengu toetamise suunas. Juhi hädavajalike kompetentside hulka kuulub üha enam coachiv juhtimisstiil, mis ei ole siiski päris […]

Blogi
Koostööuuring organisatsioonis – põhjalik lähenemine sagedasele arenguvajadusele 
28 mai 2024

Koostööuuring organisatsioonis – põhjalik lähenemine sagedasele arenguvajadusele 

Juba hulk aastaid tuleb organisatsioonide puhul tüüpilisena esile vajadus  parandada koostööd üksuste vahel. Läinud aastal meie toel organisatsiooniuuringu läbi viinud ettevõtetest ligikaudu 85% luges oma peamiseks arenguvajaduseks just üksustevahelist koostööd.  Sel puhul tekib juhtidel tihti küsimus, kuidas seda valdkonda põhjalikumalt kaardistada, et olukorda kogutud info põhjal hiljem parandada. Siin ongi abi koostööuuringust.  Koostöö põhjalik kaardistamine  […]

Blogi
Tripodi uuenduslik tööalase heaolu metoodika 
16 apr 2024

Tripodi uuenduslik tööalase heaolu metoodika 

Nüüdisaegne ärikeskkond on pidevas muutumises, kus tehnoloogia areng, ühiskondlikud suundumused ja majandustingimused kujundavad organisatsioonide tulemuslikkust ning töötajate pühendumust. Tänapäeva organisatsioonide ja töötajate muutuvatele vajadustele vastamiseks on vaja uuenduslikku ja paindlikku lähenemist organisatsiooniuuringutele.  Üle 13 aasta organisatsiooniuuringuid läbi viies on Tripod kogunud rikkaliku teadmiste ja kogemuste pagasi, mis on säilitanud ajas oma väärtuse. Nüüd, olles kuulanud […]

Blogi
Tänapäevane organisatsiooniuuring: eduka ettevõtte paindlik tööriist 
05 2024

Tänapäevane organisatsiooniuuring: eduka ettevõtte paindlik tööriist 

Rääkisime mitme Eesti suurorganisatsiooni juhi ja personalijuhiga, et saada nende vaade organisatsiooniuuringutele – nende olulisusele, ootustele sisu osas ning väärtusele organisatsiooni jaoks. Intervjuude käigus avasime eri teemasid, mis on edukatele ettevõtetele praegu olulised, ning aspekte, mille kohta uuringust informatsiooni ja sissevaadet soovitakse.  Fookus töötajatel ja nende toetamisel  Üha olulisem näitaja organisatsioonide jaoks on töötajate emotsionaalne […]

Blogi Uuringud
Küsi meilt